Friday, December 25, 2009

Ski Austria

Iarna asta ar trebui sa zic ca e episodul I din III sau IV.

Am plecat cu S. si cu P. la Flachau. Asta e cam cea mai apropiata optiune daca vrei sa mergi scurt. Las Tirolul alora care merg odata la trei ani, iar in Carintia, Stiria sau Niederoesterreich sa mearga aia care vor sa invete.
Simplu cu alegerea, nu?
No bun, ne suim in Red Bitch, 3 oameni, 3 rucsaci, 3 perechi de schiuri, 2 de clapari (S. si-a inchiriat la fata locului), 6 litri de pileala (beri, vin coniac, palinca - ma rog cele de trebuinta la casa omului, sa nu stai asa cu sufletu' gol la munte) si 4 pachete de tigari (da, inca fumez, desi fac eforturi disperate sa ma las - se pare ca imi va da Vladescu o mana nesperata de ajutor daca fac pachetul 10 RON).

785 km conform lui ViaMichelin care a gasit o ruta interesanta: desi Flachau e pe autostrada Salzburg - Villach la 70 km sud de Salzburg, frantujii au gasit ca e mai OK sa iesi de pa Viena - Budapesta la Parndorf (ala cu outletu' vietii, dar eu acolo de obicei scot 150 km/h din Red Bitch in loc de 130, ca mi-i acru sa ii aud pe toti cu outletul lor cu tot), se ia catre Eisenstadt (capitala Burgenlandului - landul care il considera ungurii pierdut dupa Trianon si urla ca il vor; o sa il primeasca cand s-a trezi Dolfuss din mormant; oricum landul ala e ca jud. Vaslui pentru Romania - si ca marime, si ca pondere economica). Langa Eisenstadt se ia pe ceva S-uri (Schnellstrasse) pana dai in A2 Viena-Graz. Apoi se trece prin Pasul Semmering (aici feroviofilii stiu ca e prima linie de munte din lume si e foarte frumos - http://en.wikipedia.org/wiki/Semmering_railway), se iese pe autostrada Graz-Linz si apoi la Liezen se ia pieptis pe o nationala. Acest traseu are avantajul ca nu e asa de incarcat ca A1 Viena - Salzburg care e si boring, plus ca pe A21 (centura Vienei) stau milogii cu radarul pe la Mayerling vesnic.

Intre timp, mood-ul mi-l seteaza piesa asta:



Revin la Austria. Bun, o luam catre Ungaria, pana la Budapesta total uneventful. Cand trecem de M0 (urasc pseudo-autostrada aia) vad valatuci (mersi, C. :)) )de zapada cum jucau pe drum in vant. Arata frumos, pana cand 5 minute mai incolo ningea in toata regula. Apoi drumul acoperit, numai 2 santuri de la roti pe banda I. In Austria mai rau. Tot Burgenlandul l-am facut cu 50 km/h. Pe Semmering cosmar: treceau cu plugul, dar arata mai rau dupa ei (se facea gheata). In fine, am trecut, viteza de croaziera 70 km/h (S-ul ala de pe Semmering are curbele mai stranse decat o autostrada normala - e o placere sa conduci pe acolo cand e uscat). Pe urma a fost mai OK, dar oricum trebuie sa le multumesc la Conti ca WinterContact-urile TS780 si-au facut din plin datoria.

Ajungem la Flachau. Stiu ca e greu sa ceri o camera pentru 3 dar am gasit. 3 in camera am dormit numai prima noapte (saracii ce au suferit cand am inceput sa dau cu "drujba"), apoi S. a primit o camera numai pt. ea. Urmatoarele doua nopti, numai P. a avut parte de poluare sonora :) Saracu'!
Am stat unde am mai stat si in martie la familia Steger. Din ciclul "kultur shock" imi inchipuiam debarcarea a 2 Q7-uri albe cu placi de IF (ca B nu e asa cocalaresc) cu tub de bas si ragetele lui gutzasalampustiuminune, 4 buc, cocalari si 4 pizde pt. care zapada e buna numai de tras pe nas. Debarca, scot laptopu' pun iarasi gutzasalampustiuminune in camera si la aparitia politiei evident ca ar zice ceva cu o fata spasita "sefu, numa' ne distram si noi un pic acu', hai ca poate ne intelegem", injurandu-l ca nu stie romana si mirandu-se ca ajung la bulau la Salzburg pentru tentativa de spaga. Uai, fereasca Sfantu' sper sa nu se intample asta niciodata.

Partiile perfecte, vreme numai buna de schi (3 zile cu soare), beut bine, mancat bine, dimineata sculat viu si cu febra musculara.

Intoarcerea a fost super-simpla, oboseala a fost cel mai mare necaz, dar am descoperit ca nu am inca probleme in a conduce 800 km/zi.

Acum is la Oradea si frec moimuca si ma felicit ca am mers la schi inainte de Craciun si nu dupa (C. ai ce sa regreti ca nu ai venit). Ca zapada cea mai apropiata e tot in Austria.

1 comment:

  1. deci sa inteleg ca ai avut parte de aventura, si apoi vreme frumoasa? plus pileala de rigoare, fara de care nu se poate, hai? :P
    sa fie intr-un ceas bun, si la mai mare!! ;)

    ReplyDelete