Saturday, December 26, 2009

"Avatar" sau cum sa pendulezi intre adult si copil

Am fost ieri la "Avatar". Da, ala mult asteptatul si mult laudatul film a lui Cameron (Aliens, Titanic, Terminator, etc.). Voi insira cateva observatii fara sa le iau pe toate ca pozitive ori negative, le voi lua doar asa cum vin:

- Am fost cu fostii colegi de liceu, atmosfera garantata. Aia care intarzie data viitoare, macar sa isi ia biletul la ei cand li se ofera asta. (Se aude, S.?)

- Oradea - fascinant amestec de civilizatie cu tzaranie curata. Intram in sala, incep ads-urile, evident ca apare o turma de vo 3 masculi de aia cu ceafa lata si doua pizde (e singura oara cand explic de ce nu mai folosesc cuvantul "pitzipoance": e prea lung de batut) care impreuna toti 5 nu aveau IQ-ul necesar vizionarii filmului. Incep sa maraie ca au locul pre in fata, scandal, pana la urma cred ca au stat tot filmul pe scari (nu stiu exact fiindca nu m-am mai uitat la ei). La plecare au urcat intr-un Q7. Alb. Ma urmareste :)))

- 3D. Candidat serios, dupa parerea mea, la Oscarul pentru imagine. Ai impresia ca esti in mijlocul actiunii, la un momendat incercam sa ma feresc de scantei :))

- 3D la Oradea (1). Ochelari slinosi, ar putea dupa fiecare spectacol sa ii cufunde alcool etilic sau metilic sau daca nu, macar in palinca (ca si asa e o zona puternic industrializata in domeniul asta). Dar nu, la noi poti vedea cum secreta grasime fiecare privitor dinainte. Noroc ca eu fiind purtator permanent de ochelari (operatia de miopie ii pentru fatalai si costa cam cateva sute bune de beri si poate nu iese si i atunci in loc de masina poate conduci un minunat baston alb), am avut cum sa ii sterg. Tre sa ai tricou de bumbac scos din pantaloni. Servetelele speciale is pentru fatalaii efeminati care poarte Lycra si nu bumbac.

- 3D la Oradea (2). La Timisoara nu am vazut atatea ads-uri ca sa nu plece lumea cu ochelarii aia cate am vazt aici. E drept ca arata ca porcu', dar pot fi buni la un reenactment Buddy Holly daca scoti plasticul polarizator: http://www.nndb.com/people/937/000031844/. E drept ca din spectatorii care vin la asa ceva, daca 10% au auzit de Buddy Holly.

- AG (Audienta Generala): astia de au adus filmul, cred ca la vizionarea de catre cei care dau aceste ratinguri, au adus si 10 sticle de whisky si un porc fript. Pai cum sfantu' sa dai la un film cu maceluri live, cu creeri pa paretzi si sanje pe linoleu un AG? Eu bat ranga, cu ceva Marie fumata si trei sexbombe care sa ma roage in genunchi sa ii dau AG, tot cu chiu cu vai i-as da un AP-12 (filme care pot fi vizionate de copii sub 12 ani, numai cu acordul părinţilor) desi mai degraba daca Maria ar fi de proasta calitate i-as da N-15 (filme nerecomandate tinerilor sub 15 ani). Dar e drept ca dai orice sa obtii si copii care prin numar si parinti insotitori aduc cash grup. Atunci mai bine faci smenu urmator: O versiune light AG (unde ai copii, parinti) si una gore N-18 la care se vor duce adultii fara copii si mai dau odata cashu si parintii care au fo' cu copchii la AG.

- Efecte speciale. Pe masura bugetului. Si gafele la fel. La asa un buget nu ai voie sa faci asa inadvertente (asta e ce am remarcat eu):
a) Acele pseudo-elicoptere care aveau elice fara articulatii elastice la pale ar face ca avioanele de genul Cacatair decat acel sunet consacrat de elicopter care e datorat articulatiilor flexibile de pale.
b) Muntii Aleluia. Dintr-o piatra plutitoare cu volum de max. 0,1 km3 curgeau sute de litri pe secunda de apa in cascada. Deci o cascada care mereg vreo cateva minuta, apoi somaj tehnic.
c) Marea batalie - Avatarurile si na'vi-ii culegeau armele soldatilor umani cazuti si desi erau dubli ca inaltime, aspectul armei in mana lor era normal. Se dubla ca marime? :)
Apai cam astea ar fi erorile vazute asa rapid de mine, nu sunt chiar asa multe dar la bugetul de aprox. 400 milioane de coco$ e impardonabil.

- Scenariul: de aici iese titlul postarii. Uneori, da-i batalii, chestii foarte tehnice, alteori discursuri motivationale americane, emotii de alea primare care mie mi se par destul de false, in fine, destul de subtirel fata de calitatea filmului.

- Jocul bunicel. Foarte bun pt. S. Weaver care la 60 de ani cati o avea arat beton si joaca bine.

No cam asta ii ce am vazut io. A, am mai vazut si furtuna cu tunete si fulgere pe 16 grade de 25 dec. in Oradea. S-au mutat Tropicele?

4 comments:

  1. Am văzut şi eu furtuna aia. E un termen despre care cred că i s-ar potrivi... Fulminantă! Am văzut şi Avatar...cu câteva zile mai devreme şi cu o persoană pentru care nu contează că ar putea fi luat drept fătălău sau nu. Dar cum amândoi am rămas corijenţi în liceu la orele de inginerie mecanică, ne-am centrat mai degrabă pe partea de simbolistică ezoterică şi pe acţiune. Pentru cei care sunt familiarizaţi cu messengerul mai mult decât cu cărţile, termenul "avatar" înseamnă încarnarea divinităţii în lumea fenomenală, reîncarnare succesivă a unei fiinţe, sau transformare/metamorfoză în alt sens. Tribul na'vi-ilor reiterează mitul "bunilor sălbatici", trăind în armonie cu natura, în contrast cu elementul "civilizator" decăzut din rangul de erou la cel de atentator la ordinea naturală a cosmosului. Interesantă formă de panteism, diviniatea se manifestă în toate formele de viaţă, care sunt legate indisolubil între ele, conectate la forme subtile de energie... Propagandă New Age făţisă, atitudine anti-consumeristă, redirecţionarea spre scopurile cu adevărat importante. Cromatica superbă şi imaginile absolut feerice ne-au lăsat să ne bucurăm de basm, privind nu prin ochelarii slinoşi 3D ai unei săli de cinema, ci prin ochii mari ai unui copil.

    ReplyDelete
  2. dupa ce am cetit ce ai scris tu si zana aia rea, m-am hotarat: nu ma duc la filmul asta cu "formele de viaţă, care sunt legate indisolubil între ele, conectate la forme subtile de energie...". mai da-o-n ma-sa.
    eventual astept sa se pirateze ochelarii, mie imi place buddy holly :)

    ReplyDelete
  3. @Lucian: e ok să nu te duci la film. Pune-ţi "în mă-sa" ochelarii tip Buddy Holly şi conectează-te indisolubil cu canapeaua şi cu televizorul din faţa telecomenzii :)

    ReplyDelete